Addictive



Skulle. Inte. Shoppa. Moahah, who am I kidding? Kom självklart ut med ännu en påse från underbara Zara. Får nog hålla mig borta därifrån i fortsättningen för dom är riktigt taskiga mot min ekonomi ;-) Nu fick jag prioritera bort sushin och lite annat, typ champagne på nyår, haha. Men det är det värt! Världens ballaste skor är mina! Tittade på dem igår också, och de var de första jag tänkte på när jag vaknade. Och jag hade lovat mig själv att om de var de första jag tänkte på när jag vaknade på skulle de bli mina, haha.

Var inne på lilla Parelle också som hade 40 % rabatt på HELA butiken. Woho tänkte jag såklart. Stod i kassan och skulle betala för en Clean Warm cotton (som jag inte kunde sluta lukta på för att den var så god) när jag märkte att personalen var sjukt dryg och allmänt nonchig. Så då sket jag i det och gick till Zara, haha. Är det inte bra service så handlar jag inte även om det är billigt. Lite av en princip jag har. Har varit där inne förut för att handla ngt och märkt av samma tendens. Inte kul att spendera sina pengar på såna ställen. Så nu går jag nog inte dit igen. Har hört att personalen på Zara MÅSTE le och vara trevliga. Men det är väl lite det som ingår i jobbet när man står i butik? Att vara trevlig, ge bra service osv för att kunna sälja? Eller har jag missat ngt? ;-) Jag vet själv hur ansträngande det kan vara att orka vara trevlig mot alla kunder om det är stressigt efter att ha jobbat på Åhléns ett tag nu, men man försöker alltid göra sitt bästa ändå för att hjälpa kunderna, och otrevlig, det är man inte!

Vilken klagoblogg det blev nu då, men ni förstår säkert hur jag menar och har varit med om samma saker. Vad många verkar glömma är att butiksjobb är SÄLJ jobb, inte hänga och se sur ut och kunderna ska var glada att de får vänta på sin tur för att handla just där. Punkt slut och nu ska jag äta fiskgratäng och vara glad :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0