Surviving Christmas

 
Hittade precis den här fina bilden på nätet så det får bli ett tips inför nyårsdukningen; sött med rosa band runt foten på glasen eller varför inte röda på julafton?

Liten rapport från den vilda julruschen. Jag lever, men det är nog någonstans på gränsen. Bara fem dagars jobb kvar sen är jag äntligen lite ledig innan nyår. Den här veckan är det dessutom en hel del måsten på listan. Det är julklappar som skall inhandlas (trodde jag var klar?), viktiga telefonsamtal som måste ringas och grejer som skall fixas. Måste dessutom försöka hitta en lägenhet på alltihopa att flytta in i snarast eftersom det här med storebrors inte riktigt ser ut att lösa sig som jag trodde. Mitt på alltihopa. Vi får se om jag kommer ut levande på andra sidan nästa år eftersom allt är lite kaos just nu. Håll tummarna!

Dagens mest omvända: Somnade redan kl sju igårkväll och vaknade tre imorse pigg som tusan. Var bara att sätta sig framför datorn med julskinka och knäck eftersom magen skrek efter mat.
Dagens bästa: En försenad födelsedagsgåva i form av ett fint kuvert.
Dagens lista: Går runt och gör mentala anteckningar på allt jag vill köpa på Åhléns. Än så länge ser det ut ungeför såhär men nya grejer tillkommer ständigt. 

  1.  Stor bordskalendaber i silver
  2.  Martiniglas
  3. Champagneglas
  4. Söt rosa minitermos. Kan ta med eget kaffe vart jag än är!
  5. Mysig och varm pläd
  6. En hemlig julklapp

Och då har jag inte ens hunnit beta av hela skönhetsavdelningen än. Får nog hålla mig borta från den ett tag till. Farligt det här. Har som tur är en rätt skaplig personalrabatt som kommer rädda det hela och förhoppningsvis kommer jag hinna trötta på det mesta rätt snart eftersom jag ser det varje dag.
Dagens värsta: Redan imorgon börjar den fruktade julrean dra ingång lite smått. Jag som brukar längta så efter jul längtar redan tills den är över. Bara att bita ihop och koppla på autopiloten. Det ÄR bara jul en gång om året. Som tur är! :-)


Nu ska jag lägga in en beställning på nya kontaktlinser och sen stupa i säng. Hoppas alla får en riktigt god jul därute om jag inte hinner blogga mer innan julafton. Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0