Tillbaka i Katrineholm


Riktigt coola tishor från Black Book. Vill ha!

Nu är jag hemma i Katrineholm. Känns skumt att kalla det hemma, men det är väl det det är nu? Börjar nog inse. Blev en något stressad morgon. Började med att jag var sen till tåget, så fick ringa en taxi. Sen när jag skulle betala för resan funkade inte kortläsaren, så vi fick åka till en bankomat för att ta ut pengar. Väl på tågstationen hade jag fem minuter på mig att hämta ut biljetten så rusade fram till automaterna, första "ur funktion", testade andra; "ur funktion" (What the hell liksom) och när jag står i kön för att hämta ut den i kassan ser jag att tåget står inne, redo att åka. Fick kuta som en tok med sjuttiofem väskor för att slänga mig på. Skaplig panik. Hann precis. Taxichauffören var i alla fall skitrolig och fick mig på bra humör. Tur att det finns coola människor här i världen.

Var så trött när jag kom hem att jag gick och la mig fast klockan bara var sju på kvällen. Och nu har jag såklart vaknat och är pigg igen, haha. Och sötsugen! Illa. Har precis slängt in en flaska julmust i frysen och väntar på att den ska kallna. It´s gonna save my day. Är ledig till på tisdag, skönt. Känns lite läbbigt att börja på Åhléns igen. Har inte varit där på två månader och hann inte jobba så mycket då heller. Får hålla tummarna för att det går bra. "Det är bara å åk", som nån kändis sa :-) Men kul ska det bli, och det är huvudsaken att man känner så. Hörde föresten att H&M skall öppna här i stan. Nästa höst! Yey, då kanske man kan söka jobb där sen också. Skulle va kul, gillar H&M!

Nu blir det must! Såg att det fanns lussebullar också. Åh, lycka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0