Första dagen


Första inlägget från nya lägenheten! Sitter just nu och bloggar på mammas laptop som jag fått låna in till stan. H och hennes lille son har precis varit här på första fikan och nu väntar jag på att lillebror ska komma hit med teven så att jag har något att titta på ikväll. Annars är det jättemysigt, något litet, men helt ok! Jag trivs bra! Har redan fått upp alla kläder och saker och börjar känna mig hemma. Sov superbra inatt, jätteskön säng! Igår var vi dessutom och storhandlade efter allt flyttsläp så nu jag har hela kylen full med godsaker. Kameran ligger tyvärr hemma hos M så några bilder blir det inte förrens tidigast nästa helg. Då jag även eventuellt tänkte börja bekanta mig med Katrineholms uteliv. Gulp. Har knappt varit ute här ordentligen på flera år så det blir nog en upplevelse.

Den här helgen tänker jag dock ta det lungt, pyssla med lägenheten och bara bo in mig. Ev. baka lite också så att man har att bjuda om det kommer någon på flyttfika. Köpte massa bakgrejer, mjöl och sånt i går när vi handlade och sen när jag kom hem upptäckte jag att brorsan lämnat kvar halva skafferiet fullt med sånt, så nu har jag nog så att det räcker ett tag.

Igår köpte jag även ett supergott the från The London Tea Company. Vanilla Chai med smak av bla ingefära och kanel. Svindyrt, men riktigt gott till skummad mjölk. Ny favorit helt klart! Ser på hemsidan att det finna massa roliga smaker. Dessutom är det Fairtrade och organiska förpackningar så det här dricker man verkligen med gott samvete ;-) Sugen på att prova det med hallon eller rossmak nästa gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0