Januarireflektion

Vänner. Fresh Prince in Bel-Air. OneTree Hill. The Hills. Tända ljus, godis, clementiner och kaffe. Känns som att eftermidagen är spikad. Idag tänker jag inte gå utanför dörren. Det är kallt ute och jag tänker gömma mig i min bubbla ett tag till... Januari är verkligen en seg månad, inte sant? Man är trött på vintern (fast det nästan är nu den börjar, januari är ju alltid den kallaste månaden) det är fortfarande låångt till våren och det händer inget speciellt. Alla fester och allt glam och planering är plötsligt som bortblåsta och det känns som att alla försvinner in i sin egen lilla vardag igen. Skönt iofs att få en brejk efter all julhysteri. Det kanske är något vi behöver för att orka med ett nytt år?

Kommentarer
Postat av: Hemma hos Katta

Å, den där doften är grym! Sniffat på den x antal ggr... Nej jag höll mig faktiskt borta från Parrelle igår, gick inte ens in. STOLT! Fick ju nästan shoppingpanik när jag var där sist. Ville ha allt - sollotions, Nuxe-oljor, krämer, parfymer, läppglans. Gaah!



Håller med dig. Januari är inte det minsta kul. Vägrar nästan gå ut just nu. Snö och kyla - usch och fy! Det enda jag kan tänka mig är att sitta på ett fik och pimpla latte eller gå i butiker. Ha ha!



Kraaam

2009-01-06 @ 17:14:14
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Katta: Haha, vad rolig du är! Samma här faktiskt! Vi kanske borde ta en shopping och fikarunda någon gång framöver? Vore rätt kul. Haha, fick också skaplig panik när jag kom in där. Men som du säger, man kan ju inte köpa allt bara för att. Ha en mysig sista ledig kväll nu! Kram!

2009-01-06 @ 17:56:46
URL: http://lookcloser.blogg.se/
Postat av: magdalena

Nej snart e det vår, man får tänka positivt :)

2009-01-06 @ 21:09:13
URL: http://smultronros.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0