Personligt om stil...


Nicole i perfekt stil men nu handlar det om min...

Vad heter du?

Charlotte Suzie
Vart bor du?
Hmm. Örebro/Katrineholm kan man nog säga.
När är du född?
15 dec 1980
Beskriv din stil med 3 ord?
Oj. Tre ord? Vad svårt! Jag vet verkligen inte. Avslappnad och chic? Haha! Jag köper det jag tycker är snyggt och slänger på mig det jag känner mig bekväm i oftast.
Vad innebär mode för dig?
Något kul och roligt som livar upp vardagen. Jag har alltid varit kreativ, när jag var liten målade och tecknade jag tex mycket, mode har nog blivit mitt "vuxna" sätt att uttrycka mig helt enkelt.
Vilka är dina favoritaffärer, butiker?
Handlar lite varsom, man ska inte begränsa sig. Men H&M, Zara, Scorett, Topshop, ASOS, Ginatricot (räknas Lookfantastic som en butik?) är väl bland de mest frekventa.
Shoppar du second hand?
Njet. Har lite svårt för second hand. Har verkligen försökt men det funkar liksom inte.
Vilken är din favoritdesigner?
Chanel.
Vad är din favorit i vår?
Bara en? Eh..... Jeans? Haha....
Hur mycket shoppar du för i månaden?
Det varierar & beror ju på vad man räknar in. Med alla skönhetsprodukter och sånt också menar jag? Kanske 3000...
Dyraste plagget respektive billigaste?
Dyraste är nog ett par stövlar från Scorett, billigast förmodligen underkläder?
Tror du att du kommer att kunna shoppa lika mycket om 10 år som du gör idag?
Ingen aning. Vem vet? Förmodligen får man prioritera mer om man får barn. Jag tror att jag i alla fall kommer satsa mer på investeringar än vad jag gjort hittills. Plagg, skor och väskor som håller länge, klassiker och i bra kvalité. Det kanske blir dyrt just då, men billigt i längden. Jag vill ha saker man älskar och vill ha hela livet! Typ när man är 85 och kan plocka fram den där fina chanelväskan man sparade till och fortfarande tycker den är finast i världen. En sån tant vill jag bli :-)
Brukar du tröstshoppa?
Ibland. Har dock kommit på att det är lite farligt...
Högklackat eller lågklackat?
Högklackat, såklart :-)
Vilken är din drömväska?
En röd eller svart Chanel
Vilket blir ditt nästa köp?
Vet ej. Planerar att inte handla så mycket framöver... Gått alldeles över styr sista tiden. Så jag funderar nog mer på vad jag inte ska köpa, hehe.
Vilka är dina stilikoner?
Jag har nog hur många som helst och inspireras mycket av kändisar geonom tidningar och bilder. Kate Moss, Kate Hudson, Kate Beckinsdale, Nicole Richie, Scarlett Johansson, systrarna Olsen....
När upptäckte du ditt intresse för mode?
Svårt att säga. Har väl funnits där mer eller mindre till och från.
Beskriv ditt första modeminne eller favoritplagg?
Förmodligen när jag ville se ut som Lili & Sussie med krusat hår, pastellkläder och ljusrosa läppstift. Och så kommer jag ihåg att jag hade en volangkjol i blått jeanstyg som jag älskade att svänga runt i när jag var kanske 5. Skulle lätt kunna ha en liknande idag...
Något du ångrar klädmässigt?
Biggest no no måste väl ha varit typ cykelbyxor eller fladderbyxor på 90 talet. Så hemskt att jag knappt vill tänka på det. Eller när alla skulle se exakt likadana ut under högstadietiden. Vad tänkte man med egentligen?
Favoritplagg precis just nu?
Svarta strumpbyxor och tröjklänning. Skönt och bekvämt!
Favoritaccessoarer?
Väskor, smycken och skor!


Fler än jag som gillar Chanel. När blir drömväskan min?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0