Att läsa



Blev två nya böcker häromdagen, 14 år till salu och Läsa tankar. Har kollat på båda ett tag och nu slog jag äntligen till. Älskar att ha något att läsa! Läste ut den första på bara en dag, och kan verkligen rekommendera den. En av de bättre böckerna jag läst den senaste tiden faktiskt. Historien fastnar verkligen på en gång. En mycket angelägen bok att läsa, tänk så många ungdomar det finns som mår dåligt egentligen, utan att det kanske märks. Här kan man verkligen se hur illa det kan gå om man hamnar det minsta snett... Usch, hela historien är jättehemsk och man lever sig verkligen in i Tessans liv. Jag grät flera kapitel igenom, så stark var den och vissa delar är jättejobbiga att läsa. Man förstår verkligen att det som hände kan hända vem som helst. Om ni funderar på att köpa den och läsa så gör det, ni kommer absolut inte att ångra er! Den borde nästan vara obligatorisk för alla att läsa som har barn eller kommer i kontakt med ungdomar på något sätt. Man inser också hur lite det egentligen krävs. Det kanske räcker med en enda person som ser, förstår och bryr sig för att inte allt ska gå åt helvete. Det är rätt stort hur mycket vi kan betyda för varandra och samtidigt hur lätt vi kan ha för att glömma bort det.

Läsa tankar
började jag på igårkväll och den är väldigt intressant, men tar upp rätt självklara grejer. Väl värd att läsa ändå, lite "aha" upplevlser får man.

Nu ska jag pallara mig ut i det lilla som finns kvar av söndagssolen, sov alldeles för länge idag och råkade sen fastna inne med både disk och städ. Ser att One Tre Hill börjar om ynka 25 minuter så får bli en kortis ute idag, haha. Nothing comes between me and my shows! Ska unna mig lite blåbärspaj och vaniljglass till. Definitivt helgfavoriten nummer ett :-)

Uppdate. Nä, sista avsnittet av OTH gick ju förra veckan ser jag nu... Blir gossip lite senare sen då ;-) Kanske lika bra för då hinner jag gå ut medans det är fint väder.

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Tänker alltid att jag ska stöta på dig här i krokarna men har inte lyckats ännu.



Hittade ett silverschampoo som jag haft tidigare så det blev det:)



kraam

2009-05-24 @ 21:43:04
URL: http://livetuppochner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0