The story of the cat

Dåligt med uppdatering den senaste veckan (veckorna?) men jag har verkligen varit under isen. Pollenallergi, förkylning, massa att fixa... Fast de första dagarna här på landet hos mamma var helt underbar, bara massa sol, men ja, sen kom pollenschocken och sen dess har jag inte gjort många knop alls. Kommer knappt ihåg vad jag gjort de senaste dagarna, legat i sängen?

Något som är roligt är i alla fall att jag fått en ny lägenhet! Och mitt i alltihopa blev jag tydligen med katt också då en av mammas katter fick tre ungar och tajmingen tills jag flyttar in i lägenheten blev perfekt med när de är tillräckligt stora för att flytta... Ja, eller så var det bara så att jag ville ha en katt :-) Han ska heta Tiger och är orange. Idag trodde jag att han hade dött. Mycket traumatisk upplevelse och jag började nästan gråta innan vi hittade honom. Om jag ska dra historien från början (mycket lång och dramatisk vill jag lova) så började den så här:

Kattungarna är ca tre dagar gamla nu. Som alla vet är kattungar inte speciellt stora då. De föddes i en kartong i en garderob i rummet utanför mitt. Kattmamman glad och stolt, grannungarna nyfikna och glada, jag glad över min planerade kattbebis som jag precis bestämt ska heta Tiger. Allt i sin ordning. Tills idag. Mamma kommer infarandes och skriker att det ligger en halvt uppäten kattunge på trappan! Hjälp! En av de stora katterna har tydligen kidnappat en av kattungarna och ätit upp den! De är ju inte mycket större än råttor så det är inte helt omöjligt! Bara svansen är kvar, typ. H j ä l p..... Börjar kolla i garderoben och mycket riktigt, där det förut låg tre kattungar ligger nu bara två små stackare kvar. Min lilla Tiger är borta. Borta. Jag känner att jag nästan börjar grina. Fan att allt b ara ska gå fel hela tiden. Varför har vi inte flyttat in kattungarna i ett stängt rum dit ingen annan kommer in? Mamma börjar dra ut lådan med ungarna som är kvar. Det är fullt med grejer i garderboen (en stor garderob) gamla lådor, jackor som hänger för osv så jag börjar dra ut grejer för att ändå kolla så att ingen kattunge ramlat ner på golvet eller så, man vet ju aldrig. Men förmodligen är det bara två ungar kvar nu, och min oranga är borta..... Fan också. Slänger ut alla jackor som hänger för, letar med ficklampa o hörnen, letar i lådan de legat i... Lyssnar efter pip..... Men det är alldeles tyst. Jag tänker att om den skulle vara kvar här någonstans så borde den ju pipa i allafall så jag tänker nästan sluta leta men kollar lite igen för säkerhets skull. Lyfter på lite fler filtar på golvet..... Och där ligger han helt plötsligt! Magen alldels smal, de andras är runda som bollar. Blir så glad att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Förmodligen har han ramlat ur lådan under natten eller tidigare på dagen. Jag hade kollat till dem lite snabbt kvällen innnan och då låg alla där. Vi kollar på trappan igen. Förmodligen en råtta katterna ätit på. Går inte att se vad det varit. Är så glad!

Nu sover kattbbebisarna i tryggt förvar inne på mitt rum med stängd dörr och mamman får bara gå ut under övervakning så att inget hemskt sker. Tiger lever! Jäkla tur att vi kollade till ungarna idag annars hade stackarn legat och svultit ihjäl där.

Ja, om lägenheten då. Den är hur perfekt som helst. Badkar stor balkong, perfekt läge... Nyrenoverad och allt. Så glad! Flyttar in första juni, låångt kvar haha..... Vill flytta NU! Har dessutom lyckats fixa både två soffor, säng och köksbord med stolar alldeles gratis så möblemanget kommer att bli billigt. Måste köpa soffbord, bäddmadrass och någon typ av vardagsrumsmatta bara. Det är väl det som är viktigast i alla fall. Gärna en espressomaskin också men det kanske kan vänta ;-) Tv och tevebord har jag sen förr. 

Nä, nu blir det sängen.... Hoppas all pollen försvinner snart så man kan bli människa igen. Over and out.....

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Grattis till nya lägenheten=)

Fast trist att du inte kommer vara så mkt i Örebro, saknar ju min granne:)

Du får säga till nästa gång du kommer på besök=)



KRAAM

2009-05-07 @ 21:07:56
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Linda

Åh har du blivit mamma! s vad gulligt med en liten röding, hoppas den o ossy gillar varandra sen!

Du får skick mms med bild på den. Vi kommer på besök när du fått nya lägenheten. Vårat gamla vardagsrum kan eventuellt bli till salu, det beror på vad vi får.. Kram kram Linda & Ella

2009-05-14 @ 19:33:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0